top of page

Samen op pad?

In Het Luisternest ga ik graag samen op pad met kinderen en jongeren van 7 tot 16 jaar. Als psycholoog vind ik het telkens weer een voorrecht om toegelaten te worden in de denk-, voel- en leefwereld van kinderen en jongeren en om hen te zien groeien. Samen op pad gaan betekent ook dat ik graag de ouders, broer en zus en de bredere context betrek.

 
Samen op pad
Kinderen en jongeren
Kinderen en jongeren

We plannen geheel op jouw tempo gesprekken waarbinnen we samen jouw gedachten, gevoelens, ervaringen, noden en doelen in kaart brengen.  Dit doen we aan de hand van belevingsonderzoek.
Dit gebeurt vaak al pratend, tegelijk gaan we ook aan de slag met creatieve en actieve werkvormen zoals spel, tekenen, knutselen, verhalen, educatief materiaal of samen lekker de natuur in. Dit kan voor fijne zuurstof zorgen.

Ouders

Opvoeden!? Dé gouden handleiding bestaat niet!

 

Wat voor het ene kind werkt, werkt dan weer niet voor het andere. Opvoeden is een ware, maar boeiende zoektocht! Klop gerust aan bij Het Luisternest en ik ga graag samen met jullie mee op zoek.

 

Is jouw kind jonger dan 14 jaar?

Dan start ik graag met een gesprek waar jullie als ouders jullie verhaal kunnen brengen. Nadien ontmoet ik graag jouw zoon of dochter zelf.

​

Is jouw kind reeds 14 jaar?

Dan bekijken we samen hoe we de start best laten verlopen. Wenst uw zoon of dochter graag eerst zelf langs te komen, dan geef ik hem of haar graag die kans om een 'eigen traject' te kunnen lopen in Het Luisternest. Het spreekt voor zich dat ik samen met hem of haar bekijk om in gesprek te gaan met jullie als ouder(s).

Ouders
Brussen
Broers en zussen

Heb jij een broer of zus met autisme? Weet dat jij dan een bijzondere brus bent! Opgroeien met een broer of zus met autisme is niet altijd simpel! Heb je zin om even te ventileren of antwoorden te krijgen op jouw vragen rond autisme? Dan ben ook jij welkom! 

Bredere context
Context

Vaak is het zinvol om breder te kijken en te luisteren dan de muren van Het Luisternest. Daarom bied ik ook de volgende mogelijkheden aan:

  • observatie thuis- of schoolcontext

  • deelname extern overleg (school, psychiater, …). Dit overleg kan fysiek of online.

bottom of page